اقدامات امنيتي در برگزاري آزمون دستياري
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 23
نویسنده : مولوی
معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با اشاره به اقدامات امنيتي برگزاري آزمون دستياري، گفت: در اين دوره آزمون از مكانيسم بانك سوال استفاده مي‌شود تا از اين طريق ميزان خطاها به حداقل كاهش يابد.

دكتر محمدعلي محققي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به تدابير انديشيده شده براي برگزاري آزمون دستياري ، گفت: هر چند آزمون دستياري سال گذشته دچار چالش‌هاي شديدي شد اما تاكنون وزارت بهداشت آزمون‌هاي متعددي برگزار كرده است كه هر كدام حساسيت خود داشته است و اين آزمون‌ها بدون هيچ حاشيه‌اي برگزار شده است.

وي با تاكيد بر اينكه فضاي آزمون جديد دستياري در خصوص سهميه متفاوت از سال گذشته است، اظهار كرد: در اين دوره آزمون، برخي از سهميه‌ها چون سهميه زنان حذف و سهميه مازاد بر مناطق محروم10 درصد شده است.

معاون آموزشي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي با تاكيد بر اينكه محدود كردن سهميه‌ها امكان رقابت آزاد را بيشتر فراهم مي‌كند، در خصوص ميزان ظرفيت اين دوره آزمون، تصريح كرد: ظرفيت‌ها بر اساس نيازسنجي انجام مي‌شود كه از اين طريق ظرفيت برخي از رشته‌ها محدود، بعضي از رشته‌ها ثابت و بعضي از رشته‌ها بر اساس نياز افزايش ظرفيت دارند.

وي با بيان اينكه تلاش مي‌شود از انتقادها و اعتراضات آزمون گذشته براي ارتقاي كيفيت آزمون استفاده شود، اظهاركرد: همچنين در اين دوره آزمون از مكانيسم بانك سوال نيز استفاده مي‌شود، چرا كه وقتي منابع برگزاري آزمون متنوع باشد نه تنها موجب افزايش كيفيت مي‌شود؛ بلكه ميزان خطاها هم به حداقل ممكن كاهش مي‌يابد.

معاون آموزشي وزير بهداشت در خصوص تمهيدات امنيتي آزمون‌هاي مختلف وزارت بهداشت، گفت: تقريبا بعد از آزمون دستياري كليه آزمون‌ها در قرنطينه كامل برگزار شده است بنابراين آنچه كه منطقي است بايد رعايت شود. وي با اشاره به ايجاد تحول در آزمون دستياري، خاطرنشان كرد: اصلي ترين موضوع در آزمون دستياري بحث تحول در آزمون است، چرا كه نبايد يك آزمون تستي چند گزينه‌اي تمام سرنوشت داوطلب را تعيين كند و در اين راستا بايد از تجربيات معتبر سراسر دنيا استفاده ‌و مورد توجه قرار گيرد.

وي با بيان اينكه بحث تحول در آزمون دستياري در شوراي آموزش پزشكي و تخصصي وزارت بهداشت مورد توجه قرار گرفته است، تصريح كرد: به دليل حساسيت موضوع اين طرح در سال جاري اجرا نمي‌شود و با يك سال تاخير اجرايي خواهد شد و بر اساس آن در دوره‌هاي بعدي درصدي از معدل كل داوطلب، نمره پيش كارورزي و علوم پايه در نتايج نهايي موثر است.

دكتر محققي با تاكيد بر اينكه با تنوع بخشي احتمال خطاي آزمون كاهش مي‌يابد، اظهار كرد: تلاش هاي وزارت بهداشت براي برگزاري آزمون در نهايت امنيت كاملا منطقي است.



www.mahdipc.tk http://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.comhttp://www.tak-20.com
سایت خدماتی تک بیست



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: